elsasundin

- [email protected]

Deckare Del4

Kategori: Deckare

När Linda kommer in till kontoret igen efter besöket hos den sista familjen sitter Rolf och söker igenom register efter register med den fortfarande kaffedränkta kaffekoppen i handen och tittar fundersamt på skärmen.
  Linda går fram till skrivbordet och lägger ner anteckningsblocket framför honom. Rolf tar en liten klunk av kaffet, ställer ner koppen på skrivbordet och han möter upp Lindas blick.
  “Kan du titta igenom de här svaren så fort som möjligt? Jag har tyvärr inte tid att stanna, måste direkt vidare till ett väldigt intressant vittnesmål som ringde hit tidigare idag och det måste undersökas nu direkt. Jag skulle ju verkligen inte kunna stå ut med själv om vi får in ett till fall med kidnappade tjejer.” Säger Linda.
  “Jo, jag kollar igenom det alldeles strax och sen vill jag höra allt vad vittnet hade att säga. Jag är kvar här på kontoret om du behöver något sen, Lycka till!”
  Linda nickar snabbt tillbaka och går sedan med bestämda steg mot dörren. Det syns på hela hennes sätt att gå och hela utstrålningen att hon inte kommer att ge upp. För nu när Linda väl har bestämt sig för något riktigt ordentligt ger hon aldrig upp!

 Dörren smälls igen och ljudet från korridoren försvinner. Endast surret från datorn och knappandet på tangentbordet hindrar tystnaden från att ta över.  
  Rolf känner av tystnaden, men låter inte den påverka honom alls. Han tänker istället på Linda och beundrar hennes beslutsamhet. Rolf låter den tanken fylla honom med lite extra kraft innan han återigen fokuserar blicken på datorn och fortsätter.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: