elsasundin

- [email protected]

End of the beginning

Kategori: Allmänt

Efter att ha legat inne i princip hela dagarna i veckan pga sjukdom kändes det väldigt skönt att göra något idag! Min nya dansgrupp började idag och åh vad kul det var, inte alls vad jag är van från tidigare. Men det var jättekul, lite stel efter lov och julfirande är ju ändå tillåtet tycker jag!

  Endast en dag kvar av friheten nu innan skolan börjar om nu på tisdag. Måste säga att det är väldigt blandade känslor till denna termin... Jag börjar gymnasiet om typ ett halvår!!
Det kallar jag sjukt. Ny skola, nya klasskompisar, nya ämnen, nya lärare ochh förmodligen ett nytt jag.
Men och andra sidan så kommer jag slitas från min skola och splittras från min underbara klass. Det kommer nog vara jobbigast.
Stort gråtkalas förväntas på skolavslutningsdagen då alla tjejerna spenderat väldigt många extra minuter på smink i onödan som kommer kladdas ut, och killarna i kostym (sånt händer inte ofta)
  Samtidigt som man slits mellan miljoner olika känslor förväntas man att vara på topp nu med alla slutbetyg som ska komma och de nationella proven... Jag vill inte ens tänka på dem.

Nu ska jag gå tillbaka till nuet och njuta av den sista dagen på lovet och senare njuta av veckan, av terminen, av året... av livet! Ha det bra!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: